Imatge parcial del fulletó de la campanya
Imatge parcial del fulletó de la campanya

Campanya de tinença responsable d’animals de companyia

Data de publicació: 06/05/2024

Amb l’objectiu de donar a conèixer obligacions i recomanacions relacionades amb els animals de companyia, l’Ajuntament de Torredembarra a través de la Regidoria de Benestar Animal posa en marxa una campanya de tinença responsable a peu de carrer.

Com es desenvoluparà

D’aquesta manera, es muntarà una parada dos cops al mes, de maig a setembre, coincidint amb els dimarts de mercat. Es trobarà ubicada a la p. Castell amb c/ Ample, de 10 a 12 h. Dies de campanya: 7 i 21 de maig, 4 i 18 de juny, 16 i 30 de juliol, 13 i 27 d’agost, i 3 i 17 de setembre.

Les persones que s’apropin a la parada rebran un fullet informatiu amb les obligacions i recomanacions i un lot amb obsequis (ampolla i bossetes per neteja d’orina i recollida d’excrements) i joguines per als gats. A canvi, se’ls demanarà informació sobre les seves mascotes (xip, cens municipal, placa, esterilització, vacunes i altres dades si són gossos potecialment perillosos) amb la voluntat de saber si la ciutadania està ben informada sobre les seves obligacions i la nova llei de protecció i benestar animal.

La regidora de Benestar Animal, Angie Muñoz, ha explicat que aquesta campanya també s’emmarca en la iniciativa "Torredembarra, Pet Friendly" ja que conèixer i complir les obligacions de tinença dels animals de companyia ajuda a fer del municipi un lloc més acollidor i agradable per a tothom.

Guia ràpida de la tinença responsable a Torredembarra

1.- Tots els animals de companyia han d’estar identificats amb microxip homologat i han d’estar censats a l’Ajuntament del teu municipi.

2.- Cal dur sempre els documents identificatius i han de portar una xapa amb el nom i telèfon de la persona propietària.

3.- Si tens un gos potencialment perillós, porta sempre a sobre la llicència com a persona autoritzada a passejar-lo.

4.- El gos ha d’anar sempre lligat. La corretja del gos potencialment perillós no pot ser extensible ni mesurar més de 2 metres i sempre han de portar morrió.

5.- Cal garantir l’atenció veterinària bàsica de la teva mascota: vacuna-la i desparasita-la.

6.- Esterilitza’l: ajuda a evitar la superpoblació i l’abandonament.

Sigues propietari responsable!

1.- Cal mantenir-los en bones condicions higienicosanitàries. Donar-los una bona alimentació, aixopluc i exercici diari.

2.- Recull les deposicions fecals i esbandeix els orins de l’animal a la via pública.

3.- Respecta els espais públics i privats, tenint en compte sempre el descans i la salut del veïnat. No els mantinguis habitualment en terrasses, patis o vehicles.

4.- Els gossos no poden estar sense supervisió més de 24 h consecutives i els gats i fures més de 3 dies.

5.- Tracta amb afecte el teu animal. NO l’abandonis, NO l’agredeixis, NO el maltractis. És la teva família.

6.- No alimentis gats de carrer si no ets alimentador/a autoritzat/da.

Sancions: L’incompliment d’aquest deures i obligacions pot comportar multes des de 400 euros fins 20.000 euros segons la normativa vigent.