Imatge del disseny de l'interior de la piscina
Imatge del disseny de l'interior de la piscina

Dilluns comencen les obres de cobriment i climatització de la nova piscina

Duraran 41 setmanes i tindran un cost de 2,4 milions d’euros

Equipaments
Data de publicació: 14/02/2024

19 de febrer. Aquesta és la data d’inici de les obres de reforma, cobriment i climatització de la nova piscina municipal. Aquesta actuació s’ha adjudicat a l’empresa Gestión Ingeniería y Construcción de la Costa Dorada S.A per un import de 2.400.288,54€ (IVA inclòs) i un termini d’execució de 41 setmanes.

Afectacions a la Zona Esportiva Municipal

La realització de les obres comporta un seguit d’afectacions als accessos a la Zona Esportiva Municipal des d’aquest dimecres:

• L’entrada pel carrer de la Rosella quedarà inhabilitada.

• S’haurà d’accedir per la porta gran del costat del camp de futbol o per l’aparcament de les pistes de tennis.

L’inici d’aquestes obres comporta que la Zona Esportiva Municipal compti durant uns mesos amb una sola piscina. Per aquest motiu, la regidora d’Esports, Activitat Física i Salut, Berta Castells, ha explicat que s’està treballant per encabir en aquest únic espai totes les activitats (cursos de natació, pràctica esportiva i esbarjo) en la mesura del possible.

Actuacions

• Cobriment de la piscina, amb la corresponent climatització d’aquest espai.

• Reforma de la part de accés del volum existent (vestíbul, recepció).

• Creació d’un claustre exterior que unirà els dos volums de construcció.

• Instal·lació de plaques fotovoltaiques.

• Sistema de recollida d’aigües pluvials.

Descripció del projecte

La piscina es mantindrà amb un únic vas amb una zona poc profunda per a realitzar activitats de fitness i aiguagim. El vas conservarà el perímetre existent però es modificaran els pendents actuals per tal d’aconseguir una altura mínima d’1,20 m i una altura màxima de 2,20 m.

L’edificació de la nova piscina es compondrà de dos volums units per un gran claustre descobert. A la planta baixa, és on es desenvoluparà tot el programa annex de la piscina. La planta prevista contempla una primera franja de programa de peus secs formada per l’administració, lavabos públics, dues sales polivalents i al final del tot dues sales de màquines. Paral·lelament, es troba una nova gran franja de programa que inclou la recepció més una zona de màquines expenedores de begudes i aliments amb taules, i la zona de vestuaris que, excepte alguns envans interiors que es modifiquen, es deixa com està.

Es tancarà el porxo exterior que hi ha actualment en aquesta zona per crear dos nous espais: dos vestuaris de grup. Els vestidors individuals es mantenen. Al final dels vestidors s’hi ubicarà la infermeria, el magatzem de la piscina, uns lavabos auxiliars per al públic, la sala de calderes, els vestidors tècnics – àrbitre i el passadís de servei.

A continuació, i separat pel passadís de peus humits, es troba el gran pati central descobert que uneix la zona d’activitats annexes (recepció, vestidors, etc.) i la piscina pels dos laterals a partir de dues zones interiors cobertes: a nord-est, la zona de dutxes i solàrium orientada cap el gran claustre i al sud-oest una zona de taules relacionades amb la zona de màquines expenedores. A partir d’aquest punt, comença el volum més alt que cobreix el vas de la piscina amb un perímetre de zones de circulació. En el cobriment de la piscina s’incorporen finestres corredisses per poder obrir-ne una part, quan el temps ho permeti, i convertir-la en piscina exterior. L’estructura i els revestiments interiors seran de fusta i el revestiment exterior es durà a terme amb planxa d’acer lacat de color clar.