Joves saltant

Fins al 31 de maig

Joventut
Data de publicació: 24/04/2024

Concretar les línies de treball de les polítiques públiques per a les persones joves. Aquest és l’objectiu del Pla Local de Joventut que elabora l’Ajuntament de Torredembarra, a través de la Regidoria de Joventut, per al període 2025-2028. La primera fase d’aquesta elaboració és la realització d’una enquesta entre la població de 12 a 35 anys. Amb aquest instrument participatiu, es vol detectar la realitat i les necessitats dels i les joves de la Torre.

L’enquesta demana l’opinió sobre diferents àmbits: habitatge, treball, ús de serveis municipals, esports, cultura, lleure, xarxes socials, comunicació, associacionisme, etc.

S’hi està treballant als dos instituts de Torredembarra, a l’Espai Jove, i a través de diverses entitats. També s’hi pot participar en línia fins al 31 de maig.

Què és un Pla Local de Joventut?

És un instrument per definir i planificar les polítiques de joventut. Permet pensar prèviament en la millor intervenció segons les necessitats existents i els recursos disponibles i així confeccionar els projectes i les accions necessàries que ha de dur a terme l’Ajuntament, a través de la Regidoria de Joventut.

Quina finalitat té?

Marcar les estratègies necessàries per a millorar la qualitat de vida del col·lectiu jove a través d'accions concretes dins de diferents àmbits com ara l’avenç cap a l’equitat, la salut emocional, la justícia ambiental, el treball i l’educació de qualitat, l’habitatge garantit, l’enfortiment del moviment juvenil organitzat i l’accés universal a la cultura, entre d’altres, tal com preveu el nou Pla Nacional de Joventut de Catalunya.

Què es vol aconseguir amb aquesta enquesta?

Fer participar a la població d'entre 12 i 35 anys, per tal d'ajustar-se a les realitats del municipi i cobrir les mancances que es puguin detectar. L'anàlisi de les dades obtingudes ajudaran a definir la situació juvenil del municipi i a elaborar el full de ruta per als pròxims 4 anys.